Toggle

Merkontwikkeling

Wij brengen je merk tot leven

Merkontwikkeling is meer dan het verzinnen van een leuke pay-off of het vormgeven van een mooi beeldmerk. Waar staat je product of dienst voor? Wat zijn de kenmerken? Wie is je doelgroep? Je merkidentiteit moet hier naadloos bij aansluiten. Bij een sterk merkconcept is nagedacht over de internal branding en (her)positionering. En dat is vaak waar de uitdaging ligt. Gelukkig is Kamer8cht gek op uitdagingen.

Wat is merkontwikkeling?

Merkontwikkeling legt de essentie van je merk bloot. Het is de voorbereiding op je merkstrategie, waarin we de juiste koers bepalen. Hoe we je merk in de markt gaan (her)positioneren.

Waarom heb je merkontwikkeling nodig?

Er kunnen tientallen redenen te bedenken zijn waarom iets niet (meer) werkt. Het gaat erom dat je er wat aan doet. Merkontwikkeling heeft vorm en inhoud nodig. Steengoede concepten die een eigen leven gaan leiden. Het werkt als een olievlek: je merk inspireert, verspreidt en verbindt. Net zo lang totdat het de juiste mensen bereikt. En naamsbekendheid creëert.

Hoe komt Kamer8cht tot merkontwikkeling?

Onze MerkPositioneringsSheet© ondersteunt bij je merkontwikkeling. Eerst gaan we terug naar de basis. Waar komt je product of dienst vandaan? Hoe ziet je organisatie erachter eruit? Met deze gegevens bepalen we het DNA van je merk. Vervolgens verzamelen we alle informatie voor de volgende stap: het uitrollen van je merkstrategie.

In de praktijk

Concreet bestaat ons werk uit het ontwikkelen van je merkidentiteit, merkconcept, merkessentie, internal branding en (her)positionering. Dit leggen we vast in je merkstrategie. Het komt erop neer dat alle onderdelen van merkontwikkeling met elkaar in balans moeten zijn. Samen vormen ze één krachtig geheel. Maar hoe werkt zoiets? We vertellen er meer over in onderstaande case-study.



Kwirkey / Start-up schiet direct uit de startblokken

Marc Moonen, Dave Linssen en Paul Bloemen zijn ervaren specialisten in parkeeroplossingen. De afgelopen jaren hebben ze de branche sterk zien veranderen. Parkeervraagstukken zijn veel meer mobiliteitsvraagstukken geworden. Dat levert veel kansen voor een adviesbureau dat durft te kiezen voor een compleet nieuwe benadering. Dus wagen de oprichters de sprong en beginnen ze hun eigen bedrijf.

Lees meer

Joyce Mobertz
Projectmanager
Meters maken met jouw merk?
Wil je jouw merk doorontwikkelen en kun je hierbij hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met ons op.
*Invullen vereist